FAQ

Hur beställer man catering av oss?

Fyll i formuläret här på hemsidan:
Maila: info@systrarnasisters.se
Ring: 08 7762276

Allmän bokningsinformation

Bokningsrutiner

Alla menyer på hemsidan är exklusive moms. Moms tillkommer med 12%.

Beställ gärna er catering i god tid. Skulle ni vara ute i sista minuten så försöker vi givetvis att hjälpa er, med reservation att utbudet av menyval kan vara begränsat.
Under större evenemangsperioder (såsom student, sommar samt kring jul) kan datum vara fullbokade så boka gärna er catering i extra god tid under just dessa perioder.

Maten serveras på snygga porslinsfat och skålar. Varm mat levereras varm vid önskemål i värmebox, övrig mat kommer kyld i frigolitlådor.

Vi behöver slutgiltigt antal gäster och eventuell särkort 1 vecka innan din bokning och 2 veckor innan för bröllopsbokning.

Avbokning & Ändring

Vänligen se vår hemsida för aktuella villkor: https://systrarnasisters.se/catering/priser/ Hämtning/Leverans

Hämtar ni er beställning hos oss lämnar ni tillbaka nästkommande vardag mellan 07-16.

Vi levererar till önskad plats måndag – lördag mot ersättning. Vid leverans ingår retur och vi kommer nästkommande vardag eller enligt överenskommelse. Vänligen skölj av allt porslin och packa ihop jämnt fördelat i frigolitlådorna.

Porslin

Vid debiterar för skadat, kantstött eller borttappat gods. Var därför noggrann med att kontrollera att allt gods följer med tillbaka.

Betalning

Privatperson: Betalning sker via kort eller Swish innan utlämning av din beställning. Swisha gärna innan leverans för smidigare överlämning

Företag:Betalning sker via faktura. Vänligen ge oss korrekta och kompletta faktura- uppgifter så som organisationsnummer, adress, mailadress, referens/nummer etc. Vi mailar fakturor.

 

Vad kostar catering?

Väldigt varierande, men vi har mat i alla prisklasser, priserna hittar ni här på hemsidan, allt är per person pris och exklusive moms (12%)

 

När måste man senast beställa alt ändra antal på beställning?

Vi ser gärna att man bokar sin catering så tidigt som möjligt, gärna senast en vecka innan, beroende på tid på året kan vi ta emot med kortare varsel. Tänk på att vid vissa högsäsonger (Jul, Bröllop, Student) kan ni behöva vara extra tidig med bokningen då vi blir fullbokade många datum.

Vill du ändra antal på din beställning så får du minska ner personer 1 vecka innan men vill du lägga till personer så kan du göra det upp till 3 dagar innan. Under högsäsong behöver vi slutgiltigt antal 1 vecka innan

 

Vad kostar leverans?

Vi levererar inom hela Stor-Stockholm måndag-lördag. Priset varierar beroende på avstånd och tidpunkt.
Centralt kring Haninge från 550 kr ex moms (12%), Övriga Stockholmsområdet från 850 kr ex moms. Leveranserna inkluderar retur.

 

Hur levereras maten och hur är den upplagd?

Maten läggs upp på snygga porslinsfat och skålar. Varm mat levereras varm vid önskemål i värmebox, övrig mat kommer kyld i kyllådor.

 

Kan man få hjälp med servering och porslin?

Absolut! Vi erbjuder tjänster med allt från Serveringspersonal, Kockar, DJ, Bartender mm. Tallrikar, porslin, glas och allt annat du kan tänkas behöva till festen kan du hyra genom oss, allt enligt offert.

 

Kan jag ändra / göra egna menyer?

Vi rekommenderar att ni använder er av våra menyer då dem är komponerade  att rätterna ska passa med varandra, men självklart kan vi byta ut någon rätt i en buffé till något som passar ert sällskap bättre.