Alla menyer på hemsidan är exklusive moms. Moms tillkommer med 12%.
Beställ gärna er catering i god tid. Skulle ni vara ute i sista minuten så försöker vi givetvis att hjälpa er, med reservation att utbudet av menyval kan vara begränsat.
Under större evenemangsperioder (såsom student, bröllopssäsong samt kring jul) kan datum vara fullbokade så boka gärna er catering i extra god tid under just dessa perioder.
Vår mat
Vår mat levereras vackert upplagd på porslinsfat och i skålar. Varm mat värmer ni själva eller levereras varm i värmebox om så önskas, vänligen meddela vid bokning. Övrig mat kommer kyld i frigolitlådor.
Ändring av er bokning
Om du behöver ändra antal portioner går det bra fram till 1 vecka innan leverans. För bröllopsbokningar och bokningar med >75 gäster gäller 2 veckor innan. Alla ändringar ska skickas via mejl till [email protected]. Glöm inte att uppge namn och datum för er tillställning.
Privatperson
Betalning sker via kort eller Swish innan utlämning/leverans. Om du betalar med Swish, gör det senast två arbetsdagar innan leverans till 123 340 88 38, och ange namn samt leveransdatum i meddelandet. Kort- eller kontantbetalning sker i vår bistro vid upphämtning.
Företag
Företagsbeställningar faktureras. Vi behöver kompletta uppgifter såsom organisationsnummer, fakturaadress, mejladress samt eventuell referens eller e-fakturaadress. Fakturan skickas via mejl eller e-faktura, säkerställ att rätt uppgifter anges vid beställning.
Hämta hos oss: Välkommen att hämta er beställning hos oss på Torfastleden 3, Haninge. Betalning sker i vår bistro och utlämning sker sedan vid vår leveransingång på gaveln.
Leverans: Vi kör ut till önskad plats, måndag till lördag, enligt överenskommet. Vi kör på leveransslinga och kommer till er senast den angivna tiden i beställningen. Retur av porslin och kyllådor ingår och vi kommer och hämtar nästkommande vardag eller enligt överenskommelse. Tänk på att skrapa av porslinet och packa det jämnt fördelat i frigolitlådorna. Bor ni i hus går det bra att ställa ut lådorna inför upphämtning.
Vi tar hänsyn till allvarliga allergier och särkost i den mån det är möjligt, men arbetar samtidigt hållbart och resurssmart i köket. Därför gäller följande policy:
Observera att specialkost måste beställas senast en vecka innan leverans och det medför en extra kostnad
För skadat, kantstött eller borttappat porslin debiteras kostnad, så kontrollera att allt följer med tillbaka vid retur.
Minimidebitering är 5 timmar per personal inkl restid. Restiden beräknas från vårt kök i Haninge och tillbaka. Personalen är försäkrad, vi har kollektivavtal och är medlemmar i Visita.
Arrangemangsplats där kommunala färdmedel saknas debiterar vi för ersättning för resekostnader till och från arrangemangsplatsen från vårt kök i Haninge.
Ersättning för eventuella parkeringsavgifter kan tillkomma på er beställning.
Har vi personal på ert event serverar vi ingenting som vi själva inte har tillagat med undantag för egen bröllopstårta.
Företagsbeställningar, bröllop och andra privatarrangemang med fler än 50 personer:
Mindre justeringar av antal personer och andra mindre ändringar av beställningen skall ske senast 2 veckor före arrangemanget.
Avbokning ska ske skriftligen. Ni kan boka av er beställning fram till 2 månader innan arrangemangets första dag. Vid avbokning senare än 2 månader ska beställaren ersätta leverantören 50% av bekräftat belopp. Vid avbokning senare än 1 månad före arrangemangets första dag ska beställaren ersätta leverantören med 100% av bekräftat belopp.
Övriga privatarrangemang samt företagsbeställningar färre än 50 personer:
Mindre justeringar av antal personer och andra mindre ändringar av beställningen skall ske senast 7 dagar före arrangemanget.
Avbokning ska ske skriftligen. Ni kan boka av er beställning fram till 21 dagar innan arrangemangets första dag. Vid avbokning senare än 14 dagar ska beställaren ersätta leverantören 50% av bekräftat belopp. Vid avbokning senare än 7 dagar före arrangemangets första dag ska beställaren ersätta leverantören med 100% av bekräftat belopp.
Systrarna Sisters AB behandlar personuppgifter för att kunna erbjuda våra tjänster, upprätthålla kundrelationer, sköta vår administration och uppfylla lagkrav. Vi värnar om din integritet och strävar efter att alltid hantera dina uppgifter på ett tryggt och korrekt sätt. Den här personuppgiftspolicyn förklarar hur och varför vi behandlar personuppgifter, hur länge vi sparar dem, vilka rättigheter du har och hur du kommer i kontakt med oss.
Personuppgiftsansvarig är Systrarna Sisters AB, org.nr 559054-7203, med adress Torfastlenden 3, 136 74 Norrby. Du når oss via e-post på [email protected] eller via telefon 08-776 22 76. Vi behandlar personuppgifter för kunder, potentiella kunder, samarbetspartners, anställda och arbetssökande. I regel samlar vi in uppgifter direkt från dig när du kontaktar oss, använder våra tjänster, gör en beställning eller söker arbete hos oss.
Vilka uppgifter vi behandlar beror på din relation till oss, men för kunder och samarbetspartners handlar det vanligtvis om namn, adress, e-postadress och telefonnummer. För anställda och arbetssökande behandlas även personnummer, anställningsrelaterade uppgifter, kontouppgifter och information som ingår i ansökningshandlingar. Uppgifterna behövs för att vi ska kunna leverera våra tjänster, administrera vår verksamhet och ha en fungerande kommunikation med dig.
Vi behandlar personuppgifter för flera ändamål. När du anlitar oss eller begär en offert gör vi det framför allt för att kunna ingå och fullfölja avtal och hantera vår kundrelation. Vi använder också vissa kontaktuppgifter för att besvara frågor, lämna serviceinformation och informera om våra tjänster, vilket sker med stöd av vårt berättigade intresse av att marknadsföra och utveckla vår verksamhet. När lagstiftning kräver det, exempelvis bokföringsregler eller arbetsrättsliga krav, behandlar vi personuppgifter för att uppfylla dessa skyldigheter. Eventuell behandling som kräver samtycke görs först när du aktivt lämnar det, och samtycke kan alltid återkallas.
Hur länge vi sparar personuppgifter beror på ändamålet. Kunduppgifter sparas så länge kundrelationen består och normalt upp till tre år efter den avslutats. Uppgifter som omfattas av bokföringslagen sparas i sju år. Personuppgifter om arbetssökande sparas i högst sex månader efter avslutad rekrytering, om du inte särskilt godkänt en längre lagring. För anställda sparas uppgifter under hela anställningen och under en begränsad tid därefter, samtidigt som vissa uppgifter måste bevaras längre om lagstiftningen kräver det.
För att kunna genomföra våra tjänster och administrera verksamheten kan vi behöva dela personuppgifter med våra samarbetspartners. Det kan handla om hyrgodsleverantörer, personaluthyrare, redovisningsbyråer, IT-leverantörer och andra serviceleverantörer som är nödvändiga för att kunna uppfylla vårt avtal eller våra lagliga skyldigheter. Dessa mottagare får endast behandla uppgifterna enligt våra instruktioner och omfattas av avtal som säkerställer att behandlingen sker i enlighet med GDPR. Vi säljer aldrig personuppgifter till tredje part. Vi överför inte personuppgifter till länder utanför EU/EES.
Vi använder inte automatiserat beslutsfattande eller profilering i vår verksamhet. Vi arbetar systematiskt med att skydda de personuppgifter vi behandlar genom tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder, behörighetsstyrning och rutiner som förhindrar obehörig åtkomst eller förlust av data.
Du har rätt att veta vilka personuppgifter vi behandlar om dig och kan när som helst kontakta oss för att begära tillgång till dessa uppgifter. Du har även rätt att begära att felaktiga uppgifter rättas, att vissa uppgifter raderas, att behandlingen begränsas eller att uppgifterna överförs till en annan aktör. Om vi behandlar uppgifter baserat på berättigat intresse har du rätt att invända mot sådan behandling. Om någon behandling grundas på samtycke har du alltid rätt att återkalla detta. Vid frågor eller om du vill utöva dina rättigheter kontaktar du oss enklast via e-post eller telefon enligt kontaktuppgifterna ovan.
Om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med gällande dataskyddsregler kan du lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), Box 8114, 104 20 Stockholm.
Vi kan komma att uppdatera denna personuppgiftspolicy när det behövs. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på vår webbplats.



