Villkor & policies

Här har vi samlat alla våra villkor och policies för bokning av våra tjänster

Bokningsrutiner

Alla menyer på hemsidan är exklusive moms. Moms tillkommer med 12%.

Beställ gärna er catering i god tid. Skulle ni vara ute i sista minuten så försöker vi givetvis att hjälpa er, med reservation att utbudet av menyval kan vara begränsat.
Under större evenemangsperioder (såsom student, sommar samt kring jul) kan datum vara fullbokade så boka gärna er catering i extra god tid under just dessa perioder.

Maten serveras på snygga porslinsfat och skålar. Varm mat levereras varm vid önskemål i värmebox, övrig mat kommer kyld i frigolitlådor.

Vi behöver slutgiltigt antal gäster och eventuell särkort 1 vecka innan din bokning och 2 veckor innan för bröllopsbokning.

Betalning

Privatperson

Betalning sker via kort i vår Bistro (Torfastleden 3, Haninge) eller via Swish senast 2 dagar innan leverans. Detta för att vi ska kunna ge ett kvitto vid leveransen.

Företag

Betalning sker via faktura. Vänligen uppge fullständig företagsinformation, inklusive organisationsnummer, vid bokning för att underlätta faktureringen.

Hämtning & Leverans

Hämtar ni er beställning hos oss lämnar ni tillbaka nästkommande vardag mellan 07.00-16.00.

Vi levererar till önskad plats måndag – lördag mot ersättning. Vid leverans ingår retur och vi kommer nästkommande vardag eller enligt överenskommelse. Vänligen skölj av allt porslin och packa ihop jämnt fördelat i frigolitlådorna.

Hyrgods och porslin

Vid debiterar för skadat, kantstött eller borttappat gods. Var därför noggrann med att kontrollera att allt gods följer med tillbaka.

Avbokning & Ändring

Företagsbeställningar, bröllop och andra privatarrangemang med fler än 50 personer:
Mindre justeringar av antal personer och andra mindre ändringar av beställningen skall ske senast 10 dagar före arrangemanget.

Avbokning ska ske skriftligen. Ni kan boka av er beställning fram till 2 månader innan arrangemangets första dag. Vid avbokning senare än 2 månader ska beställaren ersätta leverantören 50% av bekräftat belopp. Vid avbokning senare än 1 månad före arrangemangets första dag ska beställaren ersätta leverantören med 100% av bekräftat belopp.

Övriga privatarrangemang samt företagsbeställningar färre än 50 personer:
Mindre justeringar av antal personer och andra mindre ändringar av beställningen skall ske senast 7 dagar före arrangemanget.

Avbokning ska ske skriftligen. Ni kan boka av er beställning fram till 21 dagar innan arrangemangets första dag. Vid avbokning senare än 14 dagar ska beställaren ersätta leverantören 50% av bekräftat belopp. Vid avbokning senare än 7 dagar före arrangemangets första dag ska beställaren ersätta leverantören med 100% av bekräftat belopp.

Personuppgiftspolicy för Systrarna Sisters AB

Personuppgiftsansvarig är Systrarna Sisters AB, 559054-7203, Torfastlenden 3, 136 74 Norrby. E-postadress [email protected], tel: 08-776 22 76.

Inom Systrarna Sisters AB (Systrarna Sisters) behandlar vi personuppgifter för kunder, potentiella kunder, samarbetspartners och anställda.

Systrarna Sisters är personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter.

Genom att använda våra tjänster accepterar du vår personuppgiftspolicy. Du godkänner också att vi använder elektroniska eller andra kommunikationskanaler för att skicka information till dig.
Systrarna Sisters använder personuppgifter främst för att administrera, tillhandahålla, underhålla och utveckla våra tjänster, samt att kunna skicka ut information om våra tjänster.

När du är intresserad av eller önskar utnyttja våra tjänster behöver du lämna personuppgifter såsom t.ex namn och e-postadress. Dessa uppgifter kan även användas för att skicka information och nyheter om oss och våra tjänster till dig.

De personuppgifter vi behandlar består av namn och kontaktuppgifter i form av e-postadress, mobil och telefonnummer samt fysisk adress. För anställda behandlar vi även personnummer.

Vi behandlar uppgifterna så länge det är relevant för tillhandahållandet av våra tjänster.

Om det är nödvändigt för att kunna utföra våra tjänster eller för personaladministration kan vi komma att dela dina personuppgifter med våra samarbetspartners. Dessa är främst hyrgodsleverantörer, personaluthyrare, redovisningsbyrå eller motsvarande.

Du har rätt att kontakta oss för att få ut information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar, samt för att begära rättelse, överföring eller att vi raderar uppgifterna. Kontaktuppgifter finner du ovan.

Vad några av våra kunder säger om oss

Utvalda partners